ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Cégnév : DOM-ELTA KERESKEDELMI és SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT
FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
Cím:7017 MEZŐSZILAS ,DEÁK UTCA 9
Cégjegyzékszám:07-09-026706
Adószám:25490312-2-07
Banki adatok:
OTP Bank:11736051-21063064-00000000
Telefon:06 30 2521630
E-mail:borostyanpanziodeg@gmail.com
Internet:https://borostyan-erdeiiskola.hu/
2.1. Az Általános Szálláshely Szerződéses Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) azt a
szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a DOM-ELTA Kft,7017
Mezőszilas,Deák u.9 a továbbiakban: Szolgáltató) szerződést köt Vendégeivel a
szálláshelye igénybevételére.
.2. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön,
speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-
más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.
2.3. A szerződés megkötésével egyidejűleg a vendég tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben
foglaltakat és eltérő megállapodás hiányában ezt tekintik irányadónak.
- Szerződő fél
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a
Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég
együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (a
továbbiakban: Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából
egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az
együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés
szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles, de jogosult vizsgálni, hogy a
harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget. - A Szerződéses jogviszony
4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot
küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik konkrét
rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. A vendég a kiküldött ajánlatot
addig tudja elfogadni, amig van szabadon a kiajánlott szobatípusból. Az időpontot nem
áll módunkban tartani.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban, vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató
általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött
Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak
a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű. A szobák értékesítése
a szabad kapacitások függvényében történik, a foglalásokat azok beérkezési
sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.
4.3. A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét, elérhetőségét, érkező
fők létszámát, az érkezés és távozás pontos időpontját. A szerződés tartalma kiterjed: a
szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, tartalmazza továbbá a fizetési és
lemondási feltételeket.
A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott
időtartamra szól.
• Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a
szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes
ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra
értékesíteni.
• A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az
esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
• Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként
feltüntetett napon 10:00-ig nem üríti ki, úgy a Vendég köteles a late check-out díjat
fizetni, és amennyiben a szobát 17:00 óra után sem üríti ki és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a
Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel
egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszüntethető.
• A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek igazolják
személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően – a 237/2018 sz.
Kormányrendelet szerint, a NTAK adatszolgáltatási kötelezettség értelmében a
helyszíni bejelentő lap kitöltésével vagy az e-check in szolgáltatás
igénybevételével. A szálláshelyen bejelentés nélkül senki sem lakhat.
• A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
megállapodás szükséges.
Vendéglátás
A szálláshely teljes ellátásként svédasztalos reggelit meleg ebédet és meleg vacsorát
biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt
kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad. Egyedi étkezési igények
kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
5.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 10:00 órától foglalhatja el (Check
in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out),
kivéve ha előzetes megbeszélést követően a Szolgáltató a korábbi érkezést (Early check
in), illetve a későbbi elutazást (Late check out) nem teszi Szerződő félnek lehetővé. A
korábbi érkezés illetve a későbbi elutazás díját a mindenkori egyeztetés tartalmazza.
5.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás
szerinti nap 24.00 óráig, joga van arra, hogy elálljon a szerződéstől – kivéve, ha későbbi
érkezési időpont került kikötésre -, és ezáltal a lemondási feltételekben meghatározott
kötbérfizetési kötelezettség lép életbe. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel
10:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka díját a Szolgáltató felé meg kell
fizetnie.
5.3. A Szolgáltató általi írásban megküldött ajánlat elfogadásával, a foglalás
véglegesítéséről szóló visszaigazolással, továbbá a helyszínen vagy előre online kitöltött
és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Borostyán Panzió és étterem Általános Szerződési
Feltételeit elfogadja, és köteles betartani.
- Árak
6.1. A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is
meghatározni.
6.2 A szálláshely szolgáltatásait közvetítők útján is forgalmazza. Az akciók során
alkalmazott árakból, egyéb tényezőkből következően a szolgáltatások ára azonos időben
is eltérhet. Emiatt a vendég a szolgáltatóval szemben igényt nem érvényesíthet, rá az
általa kötött szerződés szerinti árak vonatkoznak.
6.3. A DOM-ELTA Kft. az árváltozás jogát fenntartja. A Szolgáltató a meghirdetett árait
előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Ez nem vonatkozik az érvényben
lévő árajánlatban szereplő és az írásban visszaigazolt árakra.
6.4. A DOM-ELTA Kft. által kiadott árak minden esetben tartalmazzák az érvényes,
törvényben meghatározott ÁFA-t. A DOM-ELTA Kft. a hatályos adó-törvény (ÁFA)
módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő fél
- Megrendelés módosítása
Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, a
létszám módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás
függvényében írásban van lehetőség. - Fizetés módja, garancia
8.1. A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére
számítva feltünteti az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazoláson.
8.2. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére
legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyről történő távozást megelőzően tart
igényt. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzzel,
bankkártyával, – a hatályos jogszabályoknak megfelelően rendezhető. Egyedi
megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is, az igénybe vett
szolgáltatás értékével egyező összegű banki átutalás a szálloda bankszámlájára.
8.3. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték
kiegyenlítésének garantálására kérhet hitelkártya garanciát, továbbá előleg megfizetését
a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.
8.4. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban. - Háziállatok !!
A szálláshely egész területére tilos élő állatot behozni! - A Vendég jogai
10.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a
szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak
a szokásos szolgáltatási körbe a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben.
10.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban
panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt, az elutazás
időpontjáig. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy
általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
10.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
A szálláshelyről történt elutazást követően utólagos kártérítés benyújtására nincs
lehetőség. - A Vendég kötelezettségei
11.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
11.2. A vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak
folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak és megfelelően, a ház rendjét
betartva viselkedjenek a szolgáltató szálláshelyén!!.
A kiskorú, vagy más okból nem teljes cselekvőképességű személy károkozásáért –
függetlenül attól, hogy a károkozó magatartásra felügyelete alatt vagy azon kívül kerül
sor – a szálláshelyen tartózkodó felnőtt , kísérő köteles minden károsult irányába
helytállni.
11.3. A vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálláshely
üzemeltetőjének, és minden szükséges adatot a szálláshely rendelkezésére bocsátani,
amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve
amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
11.4. A szolgáltató berendezéseiben és felszerelési tárgyaiban okozott kárért teljes
anyagi és erkölcsi felelősséggel tartozik a kárt okozó.
11.5. A szobákból, illetve az épületből bútorokat, berendezési tárgyakat kivinni,
áthelyezni nem megengedett.
11.6. A Vendég saját ételt, italt nem hozhat be a szálláshely területére, továbbá az
éttermi szabályzatot mindenkor köteles betartani.
11.7. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében - január 1-től a szálláshely nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a
szálláshely zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein,
valamint a szálláshelyhez tartozó teljes nyílt területen (beleértve a közzösségi helyeket
is) tilos a dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességére
felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálláshely elhelyezte. A
szálláshely alkalmazottjai jogosultak a vendégeket, valamint a szálláshely területén
tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a
jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálláshely területén
tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges
felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálláshely területén
tartózkodó személy jogsértő magatartása miatt a szálláshely üzemeltetőjét az illetékes
hatóság hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja a
jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét
áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
A szobában történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult extra takarítási díjat
felszámolni a Vendéggel szemben.
11.8. Tűz és bármely észlelt veszélyhelyzet esetén a Vendég köteles az üzemeltetőt
haladéktalanul értesíteni.
- A Vendég kártérítési felelőssége
12.1. A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy
harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más
személyek hibájából elszenved. A vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a
Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult kárának
megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
12.2. A kártérítési kötelezettség a komplexum teljes területén lévő vagyontárgyakban
okozott károkra egyaránt kiterjed. - A Szolgáltató jogai
13.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de
igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó
kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti
meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre
magával vitt.
13.2A szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani,
vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha: a) a vendég nem rendeltetésszerűen használja a
rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok
biztosítására szolgáló helyiségeket nem rendeltetésszerűen használja, b) a vendég a üdülő házrendjét
megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba .
15.3. Vagyon- és balesetvédelmi okokból a szálláshely területe biztonsági
kamerákkal van ellátva. A vendég a szálláshelyre történő belépéssel hozzájárul,
hogy róla felvétel készüljön. A felvételeket az elektronikus rendszer a törvényi
szabályozásnak megfelelően tárolja, utána automatikusan törlésre kerül. - A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
• a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás
standardek szerint teljesíteni
• a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni,
melyet köteles írásban is rögzíteni - A Szolgáltató kártérítési felelőssége
• A szálláshely létesítmény helyiségeit a Vendég minden esetben saját felelősségére látogatja, .
• A szálláshely felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül a
szálláshely vagy annak alkalmazottainak hibájából következett be.
• A szálláshely felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a szálláshely vagy annak
alkalmazottainak körén kívül eső ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
• Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
• A szálláshely medencéjének használata a Vendég saját felelősségére történik, kiskorú kizárólag
felnőtt felügyeletével használhatja, a fokozott csúszásveszélyből eredő balesetekért a szálloda
felelősséget nem vállal.
• A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell az üzemeltetőnek, és minden szükséges adatot a
szálláshely rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához
szükséges.
• Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot
megőrzésre kifejezetten átvette.
• Szolgáltató közösségi tereiben, vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, a Szolgáltató nem
vállal felelősséget.
• A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem őrzött parkolónkban.
A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező
bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő
bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a
Szolgáltató a felelősségét kizárja. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.
- A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a
szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
• a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt,
illetve annak berendezését
• a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván
viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan
viselkedést tanúsít
• a Vendég fertőző betegségben szenved.
• a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a
meghatározott időpontig
• közösségi, valamint on-line véleménymegosztó oldalakon hitelrontó, jó hírnevet sértő
kommenteket, képeket, információkat tesz közzé vagy a szálláshely, annak vendégei illetőleg
munkatársai személyhez fűződő jogait bármely módon megsérti.
• Amennyiben a felek közötti Szerződés “vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik. - Elhelyezési garancia
19.1. Amennyiben a Szolgáltató a szálláshely a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.
túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég
elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
19.2. A Szolgáltató köteles;
a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy
az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen
biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót
terheli. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég
a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél
nem élhet. - A vendég betegsége, halála
20.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és
maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
20.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tarthat igényt a beteg/elhunyt
hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az
elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a
felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
- Titoktartás
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes adatok
védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, és az adatvédelemmel
kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató
tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni. - Vis major
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk
bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a
Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek
egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények
bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy
késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák. - A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok, a Polgári Törvénykönyv
rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a
szolgáltató székhelye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki. - Adatvédelmi nyilatkozat
A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A
rendelkezésre bocsájtott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve
kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket,
valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához
szükségesek.
A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében
kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira (amennyiben a vendég ehhez
hozzájárult) használja fel.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a
fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során
módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes ÁSZF-et a
szálloda recepcióján is elhelyezi. - Vegyes rendelkezések:
Jelen általános szerződési feltételek 2021. 01. 30. napjával lépnek hatályba. Rendelkezéseit az egyedi
szerződések szabályaival együtt kell alkalmazni.
Panaszkezelési szabályzat
székhely:7017MEZŐSZILAS ,DEÁK UTCA 9
. 1. A PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZAT CÉLJA :A DOM-ELTA KFT által üzemeltetett BOROSTYÁN
PANZIÓ ÉS ÉTTEREM vendégei panaszkezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony
kezelése érdekében alakította ki az alábbi szabályzatot.
- A SZABÁLYZAT ALAPELVEI • A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának
elve: Számunkra a legfontosabb, hogy vendégeink mindig elégedettek legyenek a szálláshely által
nyújtott szolgáltatással. Éppen ezért panaszaikat pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás
keretében ki kell vizsgálni, mely vizsgálat fontos információkat hordozhat számunka.
Szálláshelyünk a panaszkivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben
részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt rendezésére,
megoldására vonatkozó intézkedésekre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára.
Ezen felül a panaszos tájékoztatást kap arról, hogy panaszával mely hatósághoz fordulhat.
- 3. A SZABÁLYZAT HATÁLYA • Személyi hatály Jelen szabályzat hatálya kiterjed a
szálláshelyen dolgozó minden munkatársa, akik kötelesek megismerni jelen szabályzat
rendelkezéseit és azok betartásáért személyes felelősséggel tartoznak. • Tárgyi hatálya A
szabályzat hatálya a panaszok bejelentésével kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki.
Jelen szabályzat nem terjed ki a panasznak nem minősülő bejelentések kezelésére. - 4. RÉSZLETES RENDELKEZÉSEK • A panasz A panasz a szálláshely szolgáltatásával vagy
mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, melynek rendezésére a panaszos
egyértelműen és kifejezetten a szálláshely eljárását kéri. Kérjük ügyfeleinket, hogy kifogásaikat
közvetlenül szálláshelyünkön, vagy a lentebb feltüntetett elérhetőségeinken jelentsék be. Nem
minősül panasznak, ha az ügyfél a szálláshelytől általános tájékoztatást, véleményt, vagy
állásfoglalást igényel. - • A panaszos: Panaszos lehet minden olyan, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény
alapján fogyasztónak minősülő személy, aki a szálláshely szolgáltatásait igénybe vette, vagy
információszerzési szándékkal kereste fel honlapját, Facebook oldalát, illetve nézte, olvasta,
hallotta bármely hirdetését. - • A panasz bejelentésének módja és helyei: – szóbeli panasz: személyesen szálláshelyünkön,
címünk 38135 DÉG,BAJCSY ZS.UTCA 15. – telefonon keresztül: +36 30 2521630telefonszámon
- írásbeli panasz • elektronikus levélben (BOROSTYANPANZIODEG@GMAIL.COM) • postai
úton• szálláshelyünkön a vásárlók könyvébe tett írásbeli panasszal
- • Panaszkezelési határidők Az írásbeli panaszokat a szálláshely a jogszabályban előírt 30 napon
belül érdemben megválaszolja. Írásbeli panaszként kezeljük a fenti elérhetőségre küldött leveleket
is. Szálláshelyünkön a panaszos számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban
leadott írásbeli kifogásokat is panaszként kezelünk. A szóbeli panaszokat a szálláshely azonnal
megvizsgálja és lehetőség szerint helyben, a vizsgálatot követően azonnal meg is oldja, s
amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A
jegyzőkönyvet lehetőség szerint a panaszos egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a
panaszosnak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a
szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a panasz beérkezésétől számított - napon. A jegyzőkönyv felvételekor a szálláshely legalább az alábbi adatokat rögzíti: – a vendég
(panaszos) neve, lakcíme, – a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, – a panasz részletes
leírása, a panaszos által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, – a
vállalkozás nyilatkozata a panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali
kivizsgálása lehetséges, – a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a panaszos aláírása, – a
jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. • A panasz kezelése
A szálláshely minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok
védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem
szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt. A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény
rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. A panaszkezelés folyamán az ügyféltől kérhető adatok:
- neve – lakcíme, székhelye, levelezési címe – telefonszáma – értesítés módja – panasszal érintett
szolgáltatás – panasz leírása, oka – panaszos igénye – a panasz kivizsgálásához szükséges
dokumentumok másolata – meghatalmazott ügyfél esetén érvényes meghatalmazás – minden egyéb
adat vagy körülmény ismertetése, amely a panasz kivizsgálásához szükséges lehet Az ügyfél fent
felsorolt személyes adataira a beazonosíthatóság és a hatékony ügykezelés miatt van szükség. • A
panasz kivizsgálása A szálláshely minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva
a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját
szolgálják, ezen kívül nem szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt. A panaszt benyújtó ügyfél
adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII
törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. A panasz kivizsgálása térítésmentes! A panasz
kivizsgálása az összes ide vonatkozó körülmény figyelembevételével történik. A panasz
ügyintézésének nyelve magyar. Minőségi kifogással kapcsolatos panaszügyekben minden esetben
ki kell tölteni a „Jegyzőkönyv a fogyasztó minőségi kifogásairól” nevű nyomtatványt, függetlenül
attól, hogy a panasz írásbeli vagy szóbeli. A jegyzőkönyv tartalmát a 19/2014 (V.29.) NGM
rendelet szabályozza. • A panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése: A szálláshely a
panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátva és azt
írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra
hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell. A
panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő
eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alább feltüntetett testületekhez, illetve hatóságokhoz
fordulhat. –
- Panaszkezeléssel kapcsolatos ügyintézési felelősségi körök: A szálláshely panaszkezelési
rendszeréből és folyamataiból adódóan az alábbi személyek jogosultak a panaszkezeléssel
érdemben foglalkozni: • Sebestyénné Nagy Elvira – ügyvezető igazgató - • A vásárló további jogérvényesítési lehetőségei A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására
előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél a következő
testületekhez, hatóságokhoz fordulhat: Amennyiben a szálláshely panaszkezelési tevékenysége
nem a panaszos megelégedésére történt, vagy a panaszát a szálláshely elutasította, a területileg
illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárás megindítására a
fogyasztónak minősülő ügyfélnek a fogyasztó lakhelye, vagy a szolgáltatás kötelezettje
tevékenységének helye szerinti illetékes megyei kereskedelmi kamara mellett működő Békéltető
Testület elérhetőségein lehet eljárást kezdeményeznie. A megyei szervezetek listáját elérheti
többek között a www.bekeltetes.hu oldalon. Az ehhez hasonló ügyekben a fogyasztónak
lehetősége van bírósághoz fordulni, például amennyiben a békéltetés nem hozott számára
megfelelő eredményt. A megyei szervezet: https://www.bekeltetesfejer.hu/ - Amennyiben a szálláshely a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított
jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ az írásban vagy
szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel
összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz
fordulhat. A járási hivatalok elérhetősége: http://jarasinfo.gov.hu • A panaszok nyilvántartása: A
szálláshely a beérkezett panaszokat egységes elvek szerint tartja nyilván. A nyilvántartás úgy lett
kialakítva, hogy a válaszadás dátuma abból egyértelműen megállapítható legyen. A nyilvántartás
alkalmas a panasz okát képező tényeket feltárni, azonosítani, a feltárt tényeket, eseményeket
korrigálni és összefoglalni. A szálláshely az írásban érkezett panaszokat jól beazonosítható és
visszakereshető módon tárolja az alábbi határidőig: – vásárlók könyvébe történő bejegyzés esetén
5 évig – elektronikus levél esetén a panaszbejelentés idejét, tárgyát, válaszadás idejét 5 évig –
postai