ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Cégnév : DOM-ELTA KERESKEDELMI és SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT
FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
Cím:7017 MEZŐSZILAS ,DEÁK UTCA 9
Cégjegyzékszám:07-09-026706
Adószám:25490312-2-07
Banki adatok:
OTP Bank:11736051-21063064-00000000
Telefon:06 30 2521630
E-mail:borostyanpanziodeg@gmail.com
Internet:https://borostyan-erdeiiskola.hu/
2.1. Az Általános Szálláshely Szerződéses Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) azt a
szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a DOM-ELTA Kft,7017
Mezőszilas,Deák u.9 a továbbiakban: Szolgáltató) szerződést köt Vendégeivel a
szálláshelye igénybevételére.
.2. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön,

speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-
más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.

2.3. A szerződés megkötésével egyidejűleg a vendég tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben
foglaltakat és eltérő megállapodás hiányában ezt tekintik irányadónak.

  1. Szerződő fél
    3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
    3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a
    Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég
    együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (a
    továbbiakban: Felek).
    3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából
    egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az
    együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés
    szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles, de jogosult vizsgálni, hogy a
    harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
  2. A Szerződéses jogviszony
    4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot
    küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik konkrét
    rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. A vendég a kiküldött ajánlatot

addig tudja elfogadni, amig van szabadon a kiajánlott szobatípusból. Az időpontot nem
áll módunkban tartani.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban, vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató
általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött
Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak
a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű. A szobák értékesítése
a szabad kapacitások függvényében történik, a foglalásokat azok beérkezési
sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.
4.3. A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét, elérhetőségét, érkező
fők létszámát, az érkezés és távozás pontos időpontját. A szerződés tartalma kiterjed: a
szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, tartalmazza továbbá a fizetési és
lemondási feltételeket.
A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott
időtartamra szól.
• Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a
szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes
ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra
értékesíteni.
• A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az
esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
• Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként
feltüntetett napon 10:00-ig nem üríti ki, úgy a Vendég köteles a late check-out díjat
fizetni, és amennyiben a szobát 17:00 óra után sem üríti ki és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a
Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel
egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszüntethető.
• A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek igazolják
személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően – a 237/2018 sz.
Kormányrendelet szerint, a NTAK adatszolgáltatási kötelezettség értelmében a
helyszíni bejelentő lap kitöltésével vagy az e-check in szolgáltatás
igénybevételével. A szálláshelyen bejelentés nélkül senki sem lakhat.
• A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
megállapodás szükséges.
Vendéglátás
A szálláshely teljes ellátásként svédasztalos reggelit meleg ebédet és meleg vacsorát
biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt
kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad. Egyedi étkezési igények
kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.

  1. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
    5.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 10:00 órától foglalhatja el (Check
    in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out),
    kivéve ha előzetes megbeszélést követően a Szolgáltató a korábbi érkezést (Early check

in), illetve a későbbi elutazást (Late check out) nem teszi Szerződő félnek lehetővé. A
korábbi érkezés illetve a későbbi elutazás díját a mindenkori egyeztetés tartalmazza.
5.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás
szerinti nap 24.00 óráig, joga van arra, hogy elálljon a szerződéstől – kivéve, ha későbbi
érkezési időpont került kikötésre -, és ezáltal a lemondási feltételekben meghatározott
kötbérfizetési kötelezettség lép életbe. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel
10:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka díját a Szolgáltató felé meg kell
fizetnie.
5.3. A Szolgáltató általi írásban megküldött ajánlat elfogadásával, a foglalás
véglegesítéséről szóló visszaigazolással, továbbá a helyszínen vagy előre online kitöltött
és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Borostyán Panzió és étterem Általános Szerződési
Feltételeit elfogadja, és köteles betartani.

  1. Árak

6.1. A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is
meghatározni.
6.2 A szálláshely szolgáltatásait közvetítők útján is forgalmazza. Az akciók során
alkalmazott árakból, egyéb tényezőkből következően a szolgáltatások ára azonos időben
is eltérhet. Emiatt a vendég a szolgáltatóval szemben igényt nem érvényesíthet, rá az
általa kötött szerződés szerinti árak vonatkoznak.
6.3. A DOM-ELTA Kft. az árváltozás jogát fenntartja. A Szolgáltató a meghirdetett árait
előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Ez nem vonatkozik az érvényben
lévő árajánlatban szereplő és az írásban visszaigazolt árakra.
6.4. A DOM-ELTA Kft. által kiadott árak minden esetben tartalmazzák az érvényes,
törvényben meghatározott ÁFA-t. A DOM-ELTA Kft. a hatályos adó-törvény (ÁFA)
módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő fél

  1. Megrendelés módosítása
    Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, a
    létszám módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás
    függvényében írásban van lehetőség.
  2. Fizetés módja, garancia
    8.1. A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére
    számítva feltünteti az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazoláson.
    8.2. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére
    legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyről történő távozást megelőzően tart
    igényt. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzzel,
    bankkártyával, – a hatályos jogszabályoknak megfelelően rendezhető. Egyedi
    megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is, az igénybe vett
    szolgáltatás értékével egyező összegű banki átutalás a szálloda bankszámlájára.
    8.3. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték
    kiegyenlítésének garantálására kérhet hitelkártya garanciát, továbbá előleg megfizetését
    a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.
    8.4. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban.
  3. Háziállatok !!
    A szálláshely egész területére tilos élő állatot behozni!
  4. A Vendég jogai
    10.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a
    szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak
    a szokásos szolgáltatási körbe a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben.
    10.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban
    panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt, az elutazás
    időpontjáig. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy
    általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
    10.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
    A szálláshelyről történt elutazást követően utólagos kártérítés benyújtására nincs
    lehetőség.
  5. A Vendég kötelezettségei
    11.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
    Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
    11.2. A vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak
    folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak és megfelelően, a ház rendjét
    betartva viselkedjenek a szolgáltató szálláshelyén!!.
    A kiskorú, vagy más okból nem teljes cselekvőképességű személy károkozásáért –
    függetlenül attól, hogy a károkozó magatartásra felügyelete alatt vagy azon kívül kerül
    sor – a szálláshelyen tartózkodó felnőtt , kísérő köteles minden károsult irányába
    helytállni.
    11.3. A vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálláshely
    üzemeltetőjének, és minden szükséges adatot a szálláshely rendelkezésére bocsátani,
    amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve
    amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
    11.4. A szolgáltató berendezéseiben és felszerelési tárgyaiban okozott kárért teljes
    anyagi és erkölcsi felelősséggel tartozik a kárt okozó.
    11.5. A szobákból, illetve az épületből bútorokat, berendezési tárgyakat kivinni,
    áthelyezni nem megengedett.
    11.6. A Vendég saját ételt, italt nem hozhat be a szálláshely területére, továbbá az
    éttermi szabályzatot mindenkor köteles betartani.
    11.7. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében
  6. január 1-től a szálláshely nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a
    szálláshely zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein,
    valamint a szálláshelyhez tartozó teljes nyílt területen (beleértve a közzösségi helyeket
    is) tilos a dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességére
    felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálláshely elhelyezte. A
    szálláshely alkalmazottjai jogosultak a vendégeket, valamint a szálláshely területén
    tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a
    jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálláshely területén
    tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges

felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálláshely területén
tartózkodó személy jogsértő magatartása miatt a szálláshely üzemeltetőjét az illetékes
hatóság hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja a
jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét
áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
A szobában történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult extra takarítási díjat
felszámolni a Vendéggel szemben.
11.8. Tűz és bármely észlelt veszélyhelyzet esetén a Vendég köteles az üzemeltetőt
haladéktalanul értesíteni.

  1. A Vendég kártérítési felelőssége
    12.1. A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy
    harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más
    személyek hibájából elszenved. A vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a
    Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult kárának
    megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
    12.2. A kártérítési kötelezettség a komplexum teljes területén lévő vagyontárgyakban
    okozott károkra egyaránt kiterjed.
  2. A Szolgáltató jogai
    13.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de
    igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó
    kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti
    meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre
    magával vitt.
    13.2A szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani,
    vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha: a) a vendég nem rendeltetésszerűen használja a
    rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok
    biztosítására szolgáló helyiségeket nem rendeltetésszerűen használja, b) a vendég a üdülő házrendjét
    megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba .
    15.3. Vagyon- és balesetvédelmi okokból a szálláshely területe biztonsági
    kamerákkal van ellátva. A vendég a szálláshelyre történő belépéssel hozzájárul,
    hogy róla felvétel készüljön. A felvételeket az elektronikus rendszer a törvényi
    szabályozásnak megfelelően tárolja, utána automatikusan törlésre kerül.
  3. A Szolgáltató kötelezettsége
    A Szolgáltató köteles:
    • a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás
    standardek szerint teljesíteni
    • a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni,
    melyet köteles írásban is rögzíteni
  4. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
    • A szálláshely létesítmény helyiségeit a Vendég minden esetben saját felelősségére látogatja, .
    • A szálláshely felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül a
    szálláshely vagy annak alkalmazottainak hibájából következett be.

• A szálláshely felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a szálláshely vagy annak
alkalmazottainak körén kívül eső ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
• Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
• A szálláshely medencéjének használata a Vendég saját felelősségére történik, kiskorú kizárólag
felnőtt felügyeletével használhatja, a fokozott csúszásveszélyből eredő balesetekért a szálloda
felelősséget nem vállal.
• A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell az üzemeltetőnek, és minden szükséges adatot a
szálláshely rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához
szükséges.
• Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot
megőrzésre kifejezetten átvette.
• Szolgáltató közösségi tereiben, vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, a Szolgáltató nem
vállal felelősséget.
• A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem őrzött parkolónkban.
A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező
bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő
bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a
Szolgáltató a felelősségét kizárja. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.

  1. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
    A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a
    szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
    • a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt,
    illetve annak berendezését
    • a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván
    viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan
    viselkedést tanúsít
    • a Vendég fertőző betegségben szenved.
    • a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a
    meghatározott időpontig
    • közösségi, valamint on-line véleménymegosztó oldalakon hitelrontó, jó hírnevet sértő
    kommenteket, képeket, információkat tesz közzé vagy a szálláshely, annak vendégei illetőleg
    munkatársai személyhez fűződő jogait bármely módon megsérti.
    • Amennyiben a felek közötti Szerződés “vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
  2. Elhelyezési garancia
    19.1. Amennyiben a Szolgáltató a szálláshely a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.
    túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég
    elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
    19.2. A Szolgáltató köteles;
    a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy
    az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen
    biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót
    terheli. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég
    a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél
    nem élhet.
  3. A vendég betegsége, halála
    20.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és
    maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

20.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tarthat igényt a beteg/elhunyt
hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az
elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a
felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

  1. Titoktartás
    A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes adatok
    védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, és az adatvédelemmel
    kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató
    tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.
  2. Vis major
    Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk
    bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a
    Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek
    egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények
    bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy
    késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
  3. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
    A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok, a Polgári Törvénykönyv
    rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a
    szolgáltató székhelye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
  4. Adatvédelmi nyilatkozat
    A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A
    rendelkezésre bocsájtott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve
    kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket,
    valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához
    szükségesek.
    A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében
    kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira (amennyiben a vendég ehhez
    hozzájárult) használja fel.
    A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a
    fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során
    módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes ÁSZF-et a
    szálloda recepcióján is elhelyezi.
  5. Vegyes rendelkezések:
    Jelen általános szerződési feltételek 2021. 01. 30. napjával lépnek hatályba. Rendelkezéseit az egyedi
    szerződések szabályaival együtt kell alkalmazni.

Panaszkezelési szabályzat
székhely:7017MEZŐSZILAS ,DEÁK UTCA 9
. 1. A PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZAT CÉLJA :A DOM-ELTA KFT által üzemeltetett BOROSTYÁN
PANZIÓ ÉS ÉTTEREM vendégei panaszkezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony
kezelése érdekében alakította ki az alábbi szabályzatot.

  1. A SZABÁLYZAT ALAPELVEI • A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának
    elve: Számunkra a legfontosabb, hogy vendégeink mindig elégedettek legyenek a szálláshely által
    nyújtott szolgáltatással. Éppen ezért panaszaikat pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás
    keretében ki kell vizsgálni, mely vizsgálat fontos információkat hordozhat számunka.
    Szálláshelyünk a panaszkivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben
    részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt rendezésére,

megoldására vonatkozó intézkedésekre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára.
Ezen felül a panaszos tájékoztatást kap arról, hogy panaszával mely hatósághoz fordulhat.

  1. 3. A SZABÁLYZAT HATÁLYA • Személyi hatály Jelen szabályzat hatálya kiterjed a
    szálláshelyen dolgozó minden munkatársa, akik kötelesek megismerni jelen szabályzat
    rendelkezéseit és azok betartásáért személyes felelősséggel tartoznak. • Tárgyi hatálya A
    szabályzat hatálya a panaszok bejelentésével kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki.
    Jelen szabályzat nem terjed ki a panasznak nem minősülő bejelentések kezelésére.
  2. 4. RÉSZLETES RENDELKEZÉSEK • A panasz A panasz a szálláshely szolgáltatásával vagy
    mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, melynek rendezésére a panaszos
    egyértelműen és kifejezetten a szálláshely eljárását kéri. Kérjük ügyfeleinket, hogy kifogásaikat
    közvetlenül szálláshelyünkön, vagy a lentebb feltüntetett elérhetőségeinken jelentsék be. Nem
    minősül panasznak, ha az ügyfél a szálláshelytől általános tájékoztatást, véleményt, vagy
    állásfoglalást igényel.
  3. • A panaszos: Panaszos lehet minden olyan, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény
    alapján fogyasztónak minősülő személy, aki a szálláshely szolgáltatásait igénybe vette, vagy
    információszerzési szándékkal kereste fel honlapját, Facebook oldalát, illetve nézte, olvasta,
    hallotta bármely hirdetését.
  4. • A panasz bejelentésének módja és helyei: – szóbeli panasz: személyesen szálláshelyünkön,
    címünk 38135 DÉG,BAJCSY ZS.UTCA 15. – telefonon keresztül: +36 30 2521630telefonszámon
  • írásbeli panasz • elektronikus levélben (BOROSTYANPANZIODEG@GMAIL.COM) • postai
    úton• szálláshelyünkön a vásárlók könyvébe tett írásbeli panasszal
  1. • Panaszkezelési határidők Az írásbeli panaszokat a szálláshely a jogszabályban előírt 30 napon
    belül érdemben megválaszolja. Írásbeli panaszként kezeljük a fenti elérhetőségre küldött leveleket
    is. Szálláshelyünkön a panaszos számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban
    leadott írásbeli kifogásokat is panaszként kezelünk. A szóbeli panaszokat a szálláshely azonnal
    megvizsgálja és lehetőség szerint helyben, a vizsgálatot követően azonnal meg is oldja, s
    amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A
    jegyzőkönyvet lehetőség szerint a panaszos egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a
    panaszosnak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a
    szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a panasz beérkezésétől számított
  2. napon. A jegyzőkönyv felvételekor a szálláshely legalább az alábbi adatokat rögzíti: – a vendég
    (panaszos) neve, lakcíme, – a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, – a panasz részletes
    leírása, a panaszos által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, – a
    vállalkozás nyilatkozata a panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali
    kivizsgálása lehetséges, – a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus
    hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a panaszos aláírása, – a
    jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
    felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. • A panasz kezelése
    A szálláshely minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok
    védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem
    szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt. A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs
    önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény
    rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. A panaszkezelés folyamán az ügyféltől kérhető adatok:
  • neve – lakcíme, székhelye, levelezési címe – telefonszáma – értesítés módja – panasszal érintett
    szolgáltatás – panasz leírása, oka – panaszos igénye – a panasz kivizsgálásához szükséges
    dokumentumok másolata – meghatalmazott ügyfél esetén érvényes meghatalmazás – minden egyéb
    adat vagy körülmény ismertetése, amely a panasz kivizsgálásához szükséges lehet Az ügyfél fent
    felsorolt személyes adataira a beazonosíthatóság és a hatékony ügykezelés miatt van szükség. • A
    panasz kivizsgálása A szálláshely minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva
    a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját
    szolgálják, ezen kívül nem szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt. A panaszt benyújtó ügyfél
    adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII
    törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni. A panasz kivizsgálása térítésmentes! A panasz
    kivizsgálása az összes ide vonatkozó körülmény figyelembevételével történik. A panasz

ügyintézésének nyelve magyar. Minőségi kifogással kapcsolatos panaszügyekben minden esetben
ki kell tölteni a „Jegyzőkönyv a fogyasztó minőségi kifogásairól” nevű nyomtatványt, függetlenül
attól, hogy a panasz írásbeli vagy szóbeli. A jegyzőkönyv tartalmát a 19/2014 (V.29.) NGM
rendelet szabályozza. • A panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése: A szálláshely a
panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátva és azt
írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra
hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell. A
panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő
eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alább feltüntetett testületekhez, illetve hatóságokhoz
fordulhat. –

  1. Panaszkezeléssel kapcsolatos ügyintézési felelősségi körök: A szálláshely panaszkezelési
    rendszeréből és folyamataiból adódóan az alábbi személyek jogosultak a panaszkezeléssel
    érdemben foglalkozni: • Sebestyénné Nagy Elvira – ügyvezető igazgató
  2. • A vásárló további jogérvényesítési lehetőségei A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására
    előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél a következő
    testületekhez, hatóságokhoz fordulhat: Amennyiben a szálláshely panaszkezelési tevékenysége
    nem a panaszos megelégedésére történt, vagy a panaszát a szálláshely elutasította, a területileg
    illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárás megindítására a
    fogyasztónak minősülő ügyfélnek a fogyasztó lakhelye, vagy a szolgáltatás kötelezettje
    tevékenységének helye szerinti illetékes megyei kereskedelmi kamara mellett működő Békéltető
    Testület elérhetőségein lehet eljárást kezdeményeznie. A megyei szervezetek listáját elérheti
    többek között a www.bekeltetes.hu oldalon. Az ehhez hasonló ügyekben a fogyasztónak
    lehetősége van bírósághoz fordulni, például amennyiben a békéltetés nem hozott számára
    megfelelő eredményt. A megyei szervezet: https://www.bekeltetesfejer.hu/
  3. Amennyiben a szálláshely a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított
    jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ az írásban vagy
    szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel
    összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz
    fordulhat. A járási hivatalok elérhetősége: http://jarasinfo.gov.hu • A panaszok nyilvántartása: A
    szálláshely a beérkezett panaszokat egységes elvek szerint tartja nyilván. A nyilvántartás úgy lett
    kialakítva, hogy a válaszadás dátuma abból egyértelműen megállapítható legyen. A nyilvántartás
    alkalmas a panasz okát képező tényeket feltárni, azonosítani, a feltárt tényeket, eseményeket
    korrigálni és összefoglalni. A szálláshely az írásban érkezett panaszokat jól beazonosítható és
    visszakereshető módon tárolja az alábbi határidőig: – vásárlók könyvébe történő bejegyzés esetén
    5 évig – elektronikus levél esetén a panaszbejelentés idejét, tárgyát, válaszadás idejét 5 évig –
    postai